Výsledek prověrky vozidla Audi A3 2.0 TDI 110kW

Zadavatel: Dominik Matula

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří je vůz opotřebený více, než je standardní. Bohužel dnes na trhu v této výbavě budeme těžko hledat podobný kus s tím nájezdem.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start v pořádku, teče vodní pumpa, je potřeba vyměnit rozvody. Dále bych vyměnil olej se všemi filtry. Při přidání plynu poměrně velké vibrace, může se jedná o načatý silentblok nebo také dvouhmotný setrvačník. Při přeřazení ve vyšších otáčkách je slyšet nepříjemný pazvuk z motoru, buď nějaká děravá hadice nebo horší EGR ventil. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaný levý bok a zadní nárazník. Lakované i vnitřky dveří, sloupky a prahy, bohužel ne moc dobře. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče s destičkami ok, zadní kotouče a desky mají cca 30 %. Max za 10 tis. km budou potřeba vyměnit. Pneu přední na cca 1 zimní sezónu, zadní na výměnu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Při zkušební jízdě jsem zaznamenal zmiňované vibrace a také pazvuk od motoru, jinak nic dalšího. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka je však na konci životnosti společně s dvouhmotným setrvačníkem. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Je potřeba v blízké budoucnosti řešit výměnu předního stabilizátoru. Jinak vůz zespoda standardní. Vyteklé přední tlumiče, zkusil bych řešit na záruku. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Trošku více použitý na nájezd, ale s autem jezdila žena, takže se dá pochopit, proč to tak je. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

Náklady pokud uznají reklamaci, tak budou někde okolo 1-2 tis. eur. Pokud neuznají na záruku, mohou být i vyšší.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce