Výsledek prověrky vozidla Audi A4 2.0 TDI S-line

Zadavatel: Ivana Vahalová

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku, je potřeba vyměnit olej a všechny filtry. Dále přetěsnit vstřikovače a vadný termostat, to měl by bazar na své náklady opravit. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez většího lakování, ale začíná drobná koroze na špičkách blatníků, jak předních, tak zadních. Doporučuji ošetřit. Drobné kosmetické vady viz fotografie. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 50 %. Pneu na voze letní na cca 1-2 sezóny.“

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Lehce volant nakřivo, je potřeba udělat geometrii.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši. Je trošku slyšet dvouhmotný setrvačník – u tohoto nájezdu naprosto normální.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Slabší tlak v chladícím systému motoru, bazar přislíbil, že udělá zkoušku netěsnosti.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Lehce povrchově orezlý a zpuchřelé silentbloky. Nyní nic k řešení.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Dle diagnostický DPF filtr regeneruje správně. Bez chybových hlášení.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Geometrie, cena obvykle okolo 1 tis. Kč.
– Ošetření karoserie, cena maximálně do 10 tis. Kč, ale myslím si, že to lze udělat i mnohem levněji.
Zbytek věcí by měl udělat bazar na své náklady.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce