Výsledek prověrky vozidla Audi A4 3.0 TDi Allroad

Zadavatel: Pavel Kliment

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Po koupi bude potřeba udělat údržbu, která není udělaná v 60 tis km, protože to Audi nemá předepsané.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start v pořádku, únik kolem vstřikovače, je potřeba přetěsnit. Jedná se o klasickou vadu u těchto motoru.“

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez lakování, ale drobné oděrky viz fotografie.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče horší, destičky mají 40-50 %, zadní kotouče ok, desky téměř na výměnu. Na autě zimní pneu na cca 1-2 sezóny. K autu sada letních pneu na ALU kolech.“

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Převodovka řadí v pořádku. Je potřeba vyměnit olej v převodovce společně s olejem v diferenciálu.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchově drobně orezlý, odpovídá stáří.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis Kč.
– Výměna oleje v převodovce, cena s prací cca 9-14 tis Kč.
– Za 10 tis km cca bude potřeba vyměnit přední kotouče s destičkami a zadní destičky, cena cca 7-9 tis Kč.
– Přetěsnění vstřikovačů, cena s prací cca 2-3 tis Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce