„Vzhledem ke stáří se jedná o poměrně hezky vůz, který ale bude potřebovat investice, které nemusí stát málo peněz. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Velký únik oleje z ventilového víka, který je potřeba vyřešit co nejdříve. Olej teče na turbo. Poměrně dost kouří černé výfuk v tahu, nejspíš hodně zakarbonovaný motor a může mít velkou spotřebu oleje. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Bez většího lakování. Drobné promáčkliny a oděrky na laku viz fotografie. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Pneu letní z roku 2020, přední na jednu sezónu, zadní na cca dvě. Zadní kotouče ok, destičky mají cca 60%, přední kotouče špatný, destičky mají cca 80 %, po dobrzdění destiček Je potřeba vyměnit kotouče“
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Řazení je přesné, spojka je trošku tužší, ale se správným používáním vydrží. „
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Méně natlakovaný chladící systém, je možné, že je někde nějaká netěsnost. „
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Nesvítí jedna lampička kolem SPZ a je vybitá baterie v jednom klíčků. „
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Přetěsnit motor, cena s prací může být cca kolem 10 tis Kč.
– Vyměnit olej v motoru, cena s prací cca 4- 6 tis Kč.
– Vzhledem k poměrně znatelně velkému kouří z výfuku může motor v budoucnu stát nemalé peníze.