Výsledek prověrky vozidla Audi A5 2.0 TFSi 132kW

Zadavatel: Lukáš Váňa

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří se jedná o poměrně hezky vůz, který ale bude potřebovat investice, které nemusí stát málo peněz. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Velký únik oleje z ventilového víka, který je potřeba vyřešit co nejdříve. Olej teče na turbo. Poměrně dost kouří černé výfuk v tahu, nejspíš hodně zakarbonovaný motor a může mít velkou spotřebu oleje. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez většího lakování. Drobné promáčkliny a oděrky na laku viz fotografie. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Pneu letní z roku 2020, přední na jednu sezónu, zadní na cca dvě. Zadní kotouče ok, destičky mají cca 60%, přední kotouče špatný, destičky mají cca 80 %, po dobrzdění destiček Je potřeba vyměnit kotouče“

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka je trošku tužší, ale se správným používáním vydrží. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Méně natlakovaný chladící systém, je možné, že je někde nějaká netěsnost. „

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Nesvítí jedna lampička kolem SPZ a je vybitá baterie v jednom klíčků. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Přetěsnit motor, cena s prací může být cca kolem 10 tis Kč.
– Vyměnit olej v motoru, cena s prací cca 4- 6 tis Kč.
– Vzhledem k poměrně znatelně velkému kouří z výfuku může motor v budoucnu stát nemalé peníze.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce