Výsledek prověrky vozidla Audi Q3 2.0 TDI 135kW

Zadavatel: Marek Štefan

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá náročnému používání. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Je potřeba vyměnit olej společně se všemi filtry a zároveň nechat přetěsnit ventilové víko. V poslední řadě vyměnit rozvody s vodní pumpou. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakování levé zadní části- pouze povrchově. Více mě ale ruší mokrý pravý přední světlomet, protože jeho oprava se nemusí povést a nový stojí hodně peněz. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami jsou ok, pneu na voze zimní. Značka Matador nepatří k tomu lepšímu na trhu, ale lepší než nic. K autu nám byla příslíbena sada letních pneu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Za studena trošku tvrdší řazení. Po zahřátí ok. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Doporučuji max. ve 120 tis. km vyměnit olej v automatu. S-Tronic nepatří k nejspolehlivějším převodovkám.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Vyteklé zadní tlumiče- doporučuji je vyměnit. Jinak podvozek povrchově orezlý, bylo vidět, že vůz stál venku. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Trhnutá stropnice od pejska. Ten ve voze zanechal stop více. Interiér trošku více opotřebený na svůj nájezd. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 6-8 tis. Kč.
– Výměna oleje v automatu, cena s prací do 10 tis. Kč.
– Vyřešení zatékáni pravého předního světlometu, v nejhorším může stát nový klidně 50 tis. Kč.
– Výměna zadních tlumičů, cena s prací do 10 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce