Výsledek prověrky vozidla BMW 550d 2012

Zadavatel: Vítek Šmucer

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem k ceně se jedná o vůz, který má poměrně velké množství možných oprav, které Vás mohou přijít na velké peníze. Osobně bych si takový vůz raději nekoupil. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Je potřeba vyměnit termostaty a zanedlouho odejde i EGR ventil. Plnější je také DPF filtr, jeho životnost je již na hraně. 1 a největší turbodmychadlo se projevuje jak zvukově, tak i dle diagnostiky je na tom již hůře. V těchto kilometrech bych doporučoval vyměnit rozvody. Horší silentbloky motoru. Bude Vás čekat výměna alternátoru- horší dobíjení. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Drobné kosmetické vady a také lakovaný pravý bok, zadní blatník má i lehkou vrstvu kytu. Vše jen povrchové. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Kotouče i desky cca 50 % životnosti. Pneu jedna náprava na výměnu a druhá zvládne ještě cca 1 sezónu.“

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Plavnější projev jízdy, jinak zátah motoru ok.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je bez problémů, doporučuji vyměnit olej v převodovce. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Horší některé silentbloky na podvozku, dá se to ale čekat vzhledem ke stáří auta a také, že jezdí vůz na velkých ALU kolech.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše viz příloha.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

Celkově náklady na opravu vozu tak, aby vypadal a hlavně jezdil spolehlivě se mohou vyšplhat na cca 150 tis Kč. Dle slov člověka, který prováděl diagnostiku je zajímavé, že vůz ještě jezdí.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce