Výsledek prověrky vozidla Ford Galaxy 2.2 TDCi Manuál

Zadavatel: Tomáš Lesný

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start ok. Trošku hlučnější vstřikovače, ale jedná se o vlastnost těchto vozů. Vůz pocitově jede trošku hůře, než je zvykem u těchto aut. Může se samozřejmě jednat o nějakou začínající závadu na motoru – egr ventil, turbodmychadlo, DPF filtr, nebo může jít čistě o to, že se s vozem jezdilo spíše pasivněji.“

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Některé díky lakované (zadní pravý blatník, přední levý blatník apod.), ale ne moc dobře opravené. Pod lakem se nachází prach. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 30 %. Pneu na voze spíše na výměnu. V kufru zimní čínské pneumatiky, je hodně na zvážení, zda na takových pneumatikách jezdit. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Spojka trošku tužší, ale v pořádku, řazení bez problémů. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Hodně orezlý, je potřeba ho nechat ošetřit. Dále je potřeba vyměnit vnitřní klouby poloosy, dost už propouštějí. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Vše funkční. Opotřebený tak jak bývá u těchto vozů klasický – dle foto. Vše funkční. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů za cca 7 tis. km. Cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Zakoupení nových letních pneu, cena dle značky.
– Výměna vnitřních kloubů poloos. Cena s prací do cca 5-7 tis. Kč.
– Zvážit zakoupení zimních pneu, cena dle značky.
– Ošetření podvozku od koroze, cena poradne práce od 10-15 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce