Výsledek prověrky vozidla Ford S-max 2.0 TDCi AWD

Zadavatel: Jiří Kocourek

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Je však potřeba počítat s nemalými investicemi, které mohou přijít. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Při startu byla vybitá baterie, bylo mi příslíbeno, že dají novou. Je nutno vyměnit olej a všechny filtry. Nepatrný únik oleje, bohužel nebyla možnost zjistit odkud a dále únik zplodin, nejspíš před DPF filtrem- tipoval bych svody. Auto se pomalu dohřívá, je potřeba udělat termostat. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez většího lakování. Je nutno ošetřit roh u panoramatické střechy, je tam odloupnutý lak a může to začít reznout- viz fotografie. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Kotouče s destičkami celkem ok, nebudete řešit nic než za cca 15 tis. km. Pneu na voze spíše na výměnu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši. Pohon 4×4 funkční. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Drobně povrchově orezlý, ale jinak velmi hezký. Úniky, o kterých jsem psal výše. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Velmi hezký, zachovalý. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje v motoru, převodovce a pohonu 4×4. Cena s prací cca 10 – 12 tis. Kč.
– Zakoupení nových pneu, cena dle značky.
– Vyřešit únik zplodin, cena dle rozsahu práce.
– Ošetřit střechu od koroze, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Výměna termostatu, cena do cca 3 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce