Výsledek prověrky vozidla Ford S-max 2.0TDCi

Zadavatel: Marek Šaroch

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku, velký únik oleje že zadní části motoru, je potřeba ho pretěsnit. Výměna rozvodů proběhla ve 215 tis. km cca, není potřeba teď dalších min 150 tis. km dělat. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaná levá zadní část a drobným kytem. Je potřeba si hlídat a případně ošetřit zadní blatníky, aby nezačaly reznout.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče ok, destičky mají cca 40 %, zadní kotouče ok, destičky mají cca 20 %, pneu na výměnu. V kufru letní pneu na zvážení, max. na jednu sezónu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné. Doporučuji vyměnit olej v převodovce. Spojka je trošku tužší a zabírá nízko, je původní. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Lehce povrchově orezlé. Velký únik oleje od motoru. Dále orezlé uložení tlumičů, zvážit výměnu společně i s tlumiči. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Sporadické chyby, které nakonec šly všechny smazat. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„V autě jezdil pes, lehce poškrábáný, ale jinak ok. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Výměna zadních destiček, cena cca 2-3 tis. Kč.
– Přetěsnění motoru, cena dle rozsahu práce.
– Zakoupení nových pneu, cena dle značky.
– Přední tlumiče + uložení, cena do 6 tis. Kč cca.
– Vyčištění klimatizace, cena s prací cca 2 tis. Kč.
– Výměna žhavících svíček, cena s prací cca 3-4 tis. Kč.
– Výměna gufera převodovky a její náplně, cena s prací cca 4 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce