Výsledek prověrky vozidla Hyundai i40 1.7 CRDi

Zadavatel: Jan Stuchlík

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou . Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start ok. Za tepla se ozývá dvouhmotný setrvačník- vzhledem ke stáří to odpovídá. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez většího lakování, kosmetické vady, které jsme si ukazovali a viz fotografie. Nefunguje víčko od nádrže. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče ok, destičky mají cca 70 % zadní kotouče orezlé a destičky maji 40 %. Pneu na voze na cca 1-2 sezóny, dle nájezdu. Přední mají už dost sjetý vzorek. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné naprosto bez problémů, spojka zabírá zhruba ve správné výši.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Zespoda povrchově orezlý, zvážit ošetření. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Sporadické chyby, ale jinak vše v pořádku.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Opotřebený, ale vše funkční.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Opravit mechanismus zavírání víčka nádrže, cenu netuším, ale myslím si, že do 3 tis. Kč.
– Může se stát, že se vybije baterie, cena nové je cca 2-3 tis. Kč.
– Zvážit ošetření podvozku, cena okolo 10 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce