Výsledek prověrky vozidla Hyundai ix20 1.6 CVVT

Zadavatel: Vladislav Migovic

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem slušný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem ale odpovídá, že bude potřeba udělat poměrně velké množství investic, aby auto fungovalo tak jak má. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start jsem neslyšel, teplý start trošku hlučnější, ale motor běžel jak má. Velké usazeniny karbonu na víčku oleje. Doporučil bych výměnu oleje a všech filtrů. Zároveň také přetěsnit ventilové víko. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Velké množství kosmetických vad. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče s destičkami ok, zadní kotouče s destičkami na výměnu. Je také potřeba vyměnit zadní pravý brzdič, kolo se dost přehřívá. Pneu na vize zimní. Zvážit nákup letních pneu.“

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Něco drhlo od zadních kol, nejspíš ochranný plech zadních kotoučů. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řádí bez problémů. Zvážit, zda vyměnit olej. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchově orezlý, únik. Oleje z přední části motoru, bohužel je tak značný, že se těžko určuje odkud. Je potřeba vyměnit spodní silentbloky předních ramen. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„V autě se kouřilo a je dost opoužívané. Jinak ok. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč
– Výměna spodních silentbloku předních ramen, cena s prací cca do 5 tis. Kč.
– Přetěsnění ventilového víka, cena do 5 tis. Kč.
– Výměna zadních kotoučů a destiček, cena s prací do 5-6tis. Kč
– Výměna zadního pravého brzdice, cena do 3 tis. Kč.
– Zvážit zakoupení letních pneu, cena dle značky.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce