Výsledek prověrky vozidla Jaguar XF 2.0 4×4

Zadavatel: Martin Feč

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně vozidla jsou na autě investice, které nemusí stát málo peněz. Doporučuji tedy nákup vozu zvážit.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Olej vypadá vyměněný, pokud se ale bude přetěsňovat únik, bude nejspíš potřeba vyměnit i olej, společně se svíčkami. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez většího lakování, drobné kosmetické vady viz fotografie. Oděrky od kamínků na zadních blatnících. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 50 %. Za max. 20 tis. km bude potřeba kotouče a destičky řešit. Pneu na voze zimní na cca 1-2 sezóny. K vozu letní pneu na vyhození. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Automat řadí správně ve všech jízdních režimech. Pohon 4×4 funguje také bez problémů. Preventivně bych doporučil raději vyměnit olej v převodovce a pohonu 4×4.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchově orezlý, auto nejspíš nestálo v garáži.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Nefunguje stahování okna u řidiče.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 6-8 tis. Kč, ne však dříve než za 7 tis. km.
– Přetěsnění motoru. Oprava se může pohybovat od cca 5 do klidně 20 tis. Kč, pokud bude např. potřeba vyndávat motor.
– Únik snad nepoškodil převodovku, která při startu byla trošku hlučnější, ale to nelze určit bez rozebrání.
– Výměna oleje v převodovce a v pohonu 4×4. Cena s prací cca 15 tis. Kč.
– Zakoupení letních pneu, cena dle značky.
– Vyřešit stahování okna, myslím si, že by oprava měla být do 5 tis Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce