„Vzhledem ke stáří a ceně vozidla jsou na autě investice, které nemusí stát málo peněz. Doporučuji tedy nákup vozu zvážit.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený i teplý start v pořádku. Olej vypadá vyměněný, pokud se ale bude přetěsňovat únik, bude nejspíš potřeba vyměnit i olej, společně se svíčkami. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Bez většího lakování, drobné kosmetické vady viz fotografie. Oděrky od kamínků na zadních blatnících. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 50 %. Za max. 20 tis. km bude potřeba kotouče a destičky řešit. Pneu na voze zimní na cca 1-2 sezóny. K vozu letní pneu na vyhození. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Automat řadí správně ve všech jízdních režimech. Pohon 4×4 funguje také bez problémů. Preventivně bych doporučil raději vyměnit olej v převodovce a pohonu 4×4.“
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Povrchově orezlý, auto nejspíš nestálo v garáži.“
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Nefunguje stahování okna u řidiče.“
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 6-8 tis. Kč, ne však dříve než za 7 tis. km.
– Přetěsnění motoru. Oprava se může pohybovat od cca 5 do klidně 20 tis. Kč, pokud bude např. potřeba vyndávat motor.
– Únik snad nepoškodil převodovku, která při startu byla trošku hlučnější, ale to nelze určit bez rozebrání.
– Výměna oleje v převodovce a v pohonu 4×4. Cena s prací cca 15 tis. Kč.
– Zakoupení letních pneu, cena dle značky.
– Vyřešit stahování okna, myslím si, že by oprava měla být do 5 tis Kč.