Výsledek prověrky vozidla Jaguar XF 2.0 AWD R-Sport
Zadavatel: Martin Feč
Prověrku provedl: Matěj Horňák
– Technik kontroly / Výběrováauta.cz
Místo kontroly: Hannover Německo
Datum kontroly: 31 ledna, 2022
VIN vozu: SAJBA4BX7KCY75960
Stav tachometru: 30000 km
Celkové vyhodnocení prověrky:
„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Má však vady, kde je potřeba zvážit nákup.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený i teplý start v pořádku. V autě za jízdy byl cítit smrad, jako by se něco pálilo, po zvednutí auta bylo vidět spečený plast nebo olej na výfuku, ale jako by to bylo již vyřešené. Doporučuji vyměnit olej v motoru. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Bez větších oděrek, lak velmi hezký, nelakováno. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední kotouče ok, desky mají cca 40 %, zadní kotouče také ok, povrchově orezlé, desky mají cca 30 %. Pneumatiky vepředu velmi sjeté na okrajích, s autem jezdil někdo ostře. Zadní pneu ok. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Vše v pořádku, nemám připomínek. V 60 tis. km doporučuji vyměnil olej v převodovce a ve čtyřkolce. „
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Spečené nečistoty na výfuku, bohužel nemůžu určit, o co se jedná. Ale nejspíš je to již vyřešené.“
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Vyměnit olej a všechny filtry, cena s prací cca 6-8 tis. Kč.
– Vyčištění motorového prostoru, cenově není náročné, ale nemohu zaručit, jestli to jde.
– Za cca 10 tis. km vyměnit přední i zadní kotouče s destičkami, cena s prací cca 15 tis. Kč.