Výsledek prověrky vozidla Mercedes Benz C220 4matic

Zadavatel: David Dvořák

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a k nájezdu se jedná o velmi pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start jsem neslyšel, teplý start v pořádku. Trošku hlučnější jedna z kladek na klínovém řemeni. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaná jak levá, tak pravá strana. Ale po ničem větším. Měněný přední pravý světlomet. Pěkný lak. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami max. na jednu sezónu. Pneu vepředu spíše na výměnu, zadní ještě na sezonu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Jediná věc, která mi vadila, tak cukání převodovky po zastavení, jedná se ale nejspíš o vlastnost tohoto vozu. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řadila dobře, jen bych doporučil vyměnit olej v automatu. K tomu samozřejmě i ve 4×4.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Podvozek hodně zablácený. Za jízdy bylo slyšet drobné ťukání od některých že silentbloků. Pohledově vše ok. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Diagnostika psala chybu na čidle kroutícího momentu. Za jízdy však bez chyb. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Lehce opotřebený, hlavně bočnice od řidiče. V autě se nejspíš v minulosti kouřilo. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací 6-8 tis. Kč.
– Výměna oleje v převodovce a ve 4×4, cena s prací cca okolo 15 tis. Kč.
– Za sezónu bude potřeba vyměnit kotouče s destičkami, cena s prací okolo 12-15 tis. Kč.
– Zakoupit nové pneu, cena dle značky.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce