Výsledek prověrky vozidla Mercedes Benz Vito 2.2 CDi 140kW

Zadavatel: Pavel Janíček

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Olej poměrně čerstvý, ale i tak bych ho raději doporučil udělat. Únik vzduchu v tahu, který se ozývá z motoroveho prostoru, je potřeba výhledově vyřešit. Drobné saze ve výfuku, může se jednat o horší funkcni DPF filtru. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Kosmetické vady viz fotografie. Dále poměrně dost koroze, kterou rozhodně doporučuji ošetřit. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče s destičkami jsou v pořádku. Zadní kotouče s destičkami jsou na výměnu. Pneu na voze vepředu na výměnu. Nezapomenout na geometrii. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řadí naprosto bez problémů ve všech jízdních režimech. Doporučuji vyměnit olej v převodovce a v diferenciálu. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Trošku vylámaný plast na podvozku. Trošku orezlé uložení tlumičů, není potřeba zatím řešit. Jinak zbytek celkem v pořádku. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Píše chybu řídící jednotky palivového čerpadla, ale to fungovalo bez problémů. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Velmi pěkný stav na stáří, drobně osezelá bočnice u řidiče. Vše funkční. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 6-8 tis. Kč.
– Výměna oleje v převodovce a v diferáku, cena s prací cca 15 tis. Kč.
– Vyřešení úniku vzduchu při akceleraci, cena dle rozsahu práce.
– Zakoupení nových pneu, cena dle značky.
– Ošetření podvozku od koroze, cena dle rozsahu práce.
– Výměna zadních kotoučů a destiček, cena s prací okolo 7 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce