Výsledek prověrky vozidla Mercedes V 220 CDI

Zadavatel: Miroslav Hula

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá stáří a nájezdu.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Trochu je slyšet některá z kladek klínového řemene, zvážit kontrolu popř. výměnu. Vyměnit olej se všemi filtry.“

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Oprýskaný lak na kapotě a zadních lemech, dále pak na hraně dveří viz foto. Odřené rohy předního nárazníku a zadní nákladová hrana zadního nárazníku. Lak má na všech plechových dílech původní hodnoty tloušťky laku.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Pneumatiky zpuchřelé, přední mají sjetou vnější hranu, doporučuji vyměnit. Brzdy v pořádku, více jak 50 %. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Brzdový pedál zabírá až ve spodní části, doporučuji odvzdušnit, může být netěsnost na brzdové soustavě. Tužší spojkový pedál, nejspíš špatný přítlačný talíř spojky, brzy může přijít její výměna. Klimatizace funguje, ale zapáchá, doporučuji provést desinfekci a vyměnit kabinový filtr.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Vše v pořádku, nemám připomínek. Vozidlo má pohon zadních kol a manuální převodovku.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Lehká koroze zadních ramen, podlahy. Orezlé poloosy. Netěsnost příruby převodovky. Ulomený kus z přední části levého předního podběhu. Popraskané plastové kryty podvozku v oblasti, kde se ustavují podpěry pro zvedák v servisu.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Tři chybová hlášení ruční brzdy, ale funguje. Dle majitelky bylo v minulosti opravováno. Chybová hláška na 7. parkovací senzor.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Oděrky v nákladovém prostoru. Chlupy od psů. Chybějící kryt od pásu na sedadle spolujezdce. Zadní lavice z jiného vozu – jiný potah. Nefungují zadní parkovací senzory.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč
– Zakoupení letních pneu, cena dle značky.
– Nechat odvzdušnit brzdy. Cena do 1 tis. Kč
– Výměna parkovacího senzoru. Cena do 2 tis. Kč.
– Desinfekce klimatizace. Cena do 1 tis. Kč.
– Kontrola kladek klínového řemene, cena dle rozsahu práce.
– Může časem přijít výměna kompletní spojkové sady. Cena s prací cca 20-30 tis Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce