Výsledek prověrky vozidla Opel Insignia 2.0 CDTi 125kW

Zadavatel: Ondřej Ryba

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Únik splodin u turbodmychadla, naprosto standardní. Dále únik oleje kolem gufera klikové hřídele a v poslední řadě píše diagnostika chybu čidla NOx, také velmi časté. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaný pravý zadní blatník, jinak zbytek vozu má původní hodnoty laku. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Kotouče i destičky vepředu a vzadu cca na 50 %. Pneu na voze vepředu ok, zadní max. na dojetí sezóny. V kufru sada zimních pneu taktez maximálně na jednu zimu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vůz lehce pohoupaval při drobném tahu. Jinak vše ok. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řadila bez problémů ve všech jízdních režimech. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchově orezlý. Jinak vše ok. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Chyba NOx senzoru, jak jsem psal výše. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Velmi pěkný, vse funkční. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Přetěsnění gufera klikové hřídele, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Výměna oleje v převodovce, cena s prací do 10 tis. Kč.
– Časem vyřešit problém s čidlem NOx, cena okolo 5 tis. Kč i s prací.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce