Výsledek prověrky vozidla Peugeot 3008 2.0 HDi

Zadavatel: Jaroslav Charfreitag

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií, ale údržba po koupit bude stát dost peněz. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start v pořádku, ale hlučnější chod motoru, nejspíš nějaký horší silentblok na motoru rozvibrovává komponenty v motoru. Zespoda poměrně velký únik oleje, těžko ale říci, odkud únik je, kvůli prostoru s k tomu nemohu dostat. Olej bych vyměnil nejpozději za dalších cca 5 tis km. Zvážit výměnu rozvodů ve 180 tis km. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez lakování, drobné oděrky na laku viz fotografie. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče na výměnu, jakmile budou špatné destičky. Destičky mají cca 30 %, zadní kotouče také nic moc-povrchově dost orezlé, destičky mají cca 40 %. Na voze letní pneu Continental- vzadu na výměnu a přední dají max sezónu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Tah vozu je v pořádku, větší vibrace od kol, nejspíš je potřeba vyvážit pneu. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Vše v pořádku, nemám připomínek. Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Hůř čitelné vin v prostoru motoru, může být v budoucnu problém. „

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Podvozek drobně povrchově orezlý, odpovídá však nájezdu a stáří. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Zakoupení pneu na zimu, cena dle značky.
– Vyřešit únik oleje, velmi těžce se odhaduje bez rozebrání, odkud olej teče.
– Za 5 tis km vyměnit olej v motoru, cena s prací cca 4-6 tis
– Za cca 10 tis km bude potřeba vyměnit přední i zadní kotouče s destičkami, cena s prací cca 10-14 tis Kč
– Ve 180 tis km zvážit výměnu rozvodů, cena s prací cca 10-12 tis Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce