Výsledek prověrky vozidla Peugeot Partner 1.6HDi 88kW

Zadavatel: Roman Vachuška

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Bude potřebovat ale investice, které nemusí stát malé peníze. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„U studeného startu se projevilo hlučnější turbodmychadlo. Únik oleje nejspíš z převodovky, únik ale není rozhodně tak velký, jako u prvního vozu. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez lakování, ale na voze jsou drobné oděrky a také dost odřený pravý práh. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Kotouče s destičkami vepředu a vzadu ok, minimálně na dalších 15 tis. km. Pneu na voze na cca 1 letní sezónu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Za jízdy v pravotočivé zatáčce se objevily vibrace, při lehkém přidání plynu. Těžko říci, co to bylo, ale nejspíš kvůli načatému uložení motoru. Vibrace i na volnoběh. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení bez problémů, spojka tužší, ale odpovídá tomu, jak se chová Peugeot. Doporučuji vyměnit olej v převodovce, hlučné ložisko na 2. rychlostní stupeň. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Drobně povrchově orezlý, za jízdy se poměrně dost ozývala přední náprava. Nejspíš kulové čepy nebo nějaký silentblok. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vypsala chybu tlaku oleje, nejspíš se jedná pouze o sporadickou chybu, i když nemohu vyloučit, že tam opravdu něco je. Na tento typ závady by se určitě vztahovala záruka prodejce. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Lehce opotřebený, ale na stáří vypadá dobře. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, ne dříve než za 6 tis. km.
– Výměna oleje v převodovce, cena s prací 3 tis. Kč.
– Vyřešit vůle na přední nápravě, může se jednat o horší kulové čepy, nebo některé silentbloky, cena opravy záleží na jejím rozsahu.
– Vyřešit vibrace- začal bych uložením motoru, cena cca do 4 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce