Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia 1.4 TSi DSG
Zadavatel: Marek Bílek
Prověrku provedl: Matěj Horňák
– Technik kontroly / Výběrováauta.cz
Místo kontroly: Bussines Lease Praha 5
Datum kontroly: 25 dubna, 2022
VIN vozu: TMBJC7NEXJ0165953
Stav tachometru: 182200 km
Celkové vyhodnocení prověrky:
„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Je však potřeba počítat s tím, že vzhledem k nájezdu může přijít nemalá investice- převodovka apod. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený i teplý start v pořádku. V chladící kapalině poměrně velké množství bublin, ale olej byl čistý, takže by se nemělo jednat o žádný únik. Doporučuji vyměnit olej a všechny filtry. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Ok. Drobné škrábance, ale vypadá hezky. Auto v bazaru nejspíš stojí delší dobu. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 30 %, za zhruba 10 tis. km bude potřeba výměna. Na voze zimní pneu na cca 1 sezónu, v kufru sada letních pneu také na 1 sezónu. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Při zkušební jízdě převodovka při přeřazení jednou lehce cukla. Jinak vše v pořádku. „
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Nejspíš může být začínající problém s převodovkou, jak jsem psal výše. Poté však už řadila bez problémů. „
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Lehce povrchově orezlý, vyteklý levý přední tlumič, myslím si, že zvládnou ještě tak sezónu, pak bych je vyměnil – vždy se mění v páru. Na výměnu jsou také tyčky stabilizátoru. „
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Na nájezd ve velmi hezkém stavu. Je možné, že se v autě kouřilo, nejde to cítit, ale je lehce propálený kobereček pod řidičem. „
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Zvážit výměnu oleje v převodovce, dělají to specializované firmy, cena s prací cca 6 tis. Kč.
– Za cca rok vyměnit přední tlumiče, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Vyměnit přední tyčky stabilizátoru, cena s prací okolo 3-4 tis. Kč.
– Za rok také vyměnit přední i zadní kotouče s destičkami, cena s prací cca 10-12 tis Kč.
– Po výměně tyček je potřeba udělat geometrii, cena okolo 1 tis Kč.