Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia 1.4 TSi DSG

Zadavatel: Marek Bílek

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Je však potřeba počítat s tím, že vzhledem k nájezdu může přijít nemalá investice- převodovka apod. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. V chladící kapalině poměrně velké množství bublin, ale olej byl čistý, takže by se nemělo jednat o žádný únik. Doporučuji vyměnit olej a všechny filtry. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Ok. Drobné škrábance, ale vypadá hezky. Auto v bazaru nejspíš stojí delší dobu. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 30 %, za zhruba 10 tis. km bude potřeba výměna. Na voze zimní pneu na cca 1 sezónu, v kufru sada letních pneu také na 1 sezónu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Při zkušební jízdě převodovka při přeřazení jednou lehce cukla. Jinak vše v pořádku. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Nejspíš může být začínající problém s převodovkou, jak jsem psal výše. Poté však už řadila bez problémů. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Lehce povrchově orezlý, vyteklý levý přední tlumič, myslím si, že zvládnou ještě tak sezónu, pak bych je vyměnil – vždy se mění v páru. Na výměnu jsou také tyčky stabilizátoru. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Na nájezd ve velmi hezkém stavu. Je možné, že se v autě kouřilo, nejde to cítit, ale je lehce propálený kobereček pod řidičem. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Zvážit výměnu oleje v převodovce, dělají to specializované firmy, cena s prací cca 6 tis. Kč.
– Za cca rok vyměnit přední tlumiče, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Vyměnit přední tyčky stabilizátoru, cena s prací okolo 3-4 tis. Kč.
– Za rok také vyměnit přední i zadní kotouče s destičkami, cena s prací cca 10-12 tis Kč.
– Po výměně tyček je potřeba udělat geometrii, cena okolo 1 tis Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce