Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia 2.0 FSI 4×4

Zadavatel: Andrej Vámoš

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a stáří. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start byl v pořádku. Olej byl měněn v 12/2022, další výměnu doporučuji provést nejpozději za rok od poslední výměny. Byla vybitá baterie, před předáním jsem zakoupil do vozu baterii novou. Doporučuji vyměnit termostat motoru. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Oděrky na laku viz fotografie. Pokud budete chtít mít auto opravdu hezké, doporučuji provést rozleštění laku. Vůz nebyl v minulosti lakován. Korozi na dílech je nutné ošetřit. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče jsou ještě v pořádku, zvážil bych ale výměnu destiček. Pneumatiky na vozidle jsou letní. Tloušťka dezénu je na tuhle zimní sezónu. Poté zvážit, zda další zimu ještě zvládnou. Na jaře je potřeba zakoupit letní pneu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka sice zabírá ve správné výši, ale ne vždy se vrací do původní polohy. Je potřeba vyměnit spojkový válec. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchově orezlé funkční části podvozku jako jsou např. ramena a tehlice. U takto starých aut je to naprosto normální stav. Pokud budete chtít prodloužit živnostnost podvozku, doporučuji ho odborně ošetřit. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Interiér dost špinavý, opotřebení však odpovídá stáří. Vše funkční. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 3-5 tis. Kč.
– Výměna spojkového válce, je potřeba sundat prevodovku, není to tak drahé na materiál, ale na práci, záleží na ceníku autoservisu.
– Výměna termostatu, cena do 2 tis. Kč.
– Výměna destiček, cena s prací do 4 tis. Kč.
– Ošetření laku, cena ošetření a lakování bude cca do 15 tis. Kč. V případě rozleštění se může oprava ještě prodražit o cca 7 tis. Kč.
– Oprava víčka nádrže, cena i s lakováním do 1 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce