Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia 2.0 TDI 110kW

Zadavatel: Jan Papáček

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Lehce rosí ventilové víko, nyní bych však ale neřešil. Olej v motoru bych vyměnil před výměnou pneumatik v zimě. Ve 180 bych vyměnil rozvody. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Velké množství kosmetických vad. Důležité je hlavně hlídat zadní levý blatník, aby pod retuší nevylezla koroze. Lak má vyšší hodnoty, ale může to být z výroby. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 50 %. Vydrží další zhruba 10-20 tis. km. Pneu na voze zánovní, letní. K autu byly příslibeny zimní pneu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Automat řadil správně ve všech jízdních režimech. Ve 180 tis. km vyměnit olej v převodovce. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Bez úniku provozních kapalin. Lehce povrchově orezlé funkční části podvozku, jako jsou např. ramena, těhlice apod. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Drobně poškozený, viz fotografie. Vše funkční kromě navigace, prodávající slíbil, že problém vyřeší. Hlučnější klapa, která ovládá směry ofuku. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– V zimě vymena oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Při 180 tis. km vyměnit olej v převodovce a také rozvody. Cena s prací do 20 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce