Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia 2.0 TDI 110kW
Zadavatel: Jan Papáček
Prověrku provedl: Matěj Horňák
– Technik kontroly / Výběrováauta.cz
Místo kontroly: Auto Draft Praha
Datum kontroly: 3 srpna, 2022
VIN vozu: TMBJJ7NE3K0010216
Stav tachometru: 153700 km
Celkové vyhodnocení prověrky:
„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený i teplý start v pořádku. Lehce rosí ventilové víko, nyní bych však ale neřešil. Olej v motoru bych vyměnil před výměnou pneumatik v zimě. Ve 180 bych vyměnil rozvody. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Velké množství kosmetických vad. Důležité je hlavně hlídat zadní levý blatník, aby pod retuší nevylezla koroze. Lak má vyšší hodnoty, ale může to být z výroby. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední i zadní kotouče s destičkami mají cca 50 %. Vydrží další zhruba 10-20 tis. km. Pneu na voze zánovní, letní. K autu byly příslibeny zimní pneu. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Automat řadil správně ve všech jízdních režimech. Ve 180 tis. km vyměnit olej v převodovce. „
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Bez úniku provozních kapalin. Lehce povrchově orezlé funkční části podvozku, jako jsou např. ramena, těhlice apod. „
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Drobně poškozený, viz fotografie. Vše funkční kromě navigace, prodávající slíbil, že problém vyřeší. Hlučnější klapa, která ovládá směry ofuku. „
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– V zimě vymena oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Při 180 tis. km vyměnit olej v převodovce a také rozvody. Cena s prací do 20 tis. Kč.