Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia 2.0 TDI 135kW

Zadavatel: Marek Panuška

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Podle komponentů, které na autě jsou, jezdil s autem nejspíš někdo ostřeji a může se to na autě negativně projevit. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Je potřeba přetěsnit ventilové víko, jedná se o vlastnost u těchto aut. Myslím si, že je motor nachipovaný, nebo velmi dobře zajetý, protože jede velmi dobře. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Nějaké lehké pojistné události na autě byly, plechové díly jsou nelakované. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Kotouče s destičkami jsou ok, jak vepředu, tak vzadu, jsou ale vrtané, mohou být někdy trošku hlučnější. Hlučnější pneu, jsou zimní, s pěkným vzorkem. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řadí naprosto bez problémů, pazvuk od zadní nápravy může být od horších pneumatik, nebo nějaké ložisko na pohonu 4×4, ten je ale funkční. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchově orezlý, na funkci nemá vliv. Lehce vyteklé přední tlumiče, zatím bych to ale neřešil. Auto občas jezdilo v místech, kde chytalo krytem pod motorem. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Ukázala chybu na řídící jednotce motoru, ale vídat to u více aut s tím, že nebývá žádný problém. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Hezký stav, oděrky viz foto. Vše funkční. V autě jezdil nejspíš pes. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Výměna oleje v Haldexu, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Přetěsnění ventilového víka, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Zakoupení letních pneu, cena dle značky.
– Bude potřeba časem vyřešit přední tlumiče, cena jednoho kusu je 10 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce