Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia 2.0 TDI 135kW
Zadavatel: Marek Panuška
Prověrku provedl: Matěj Horňák
– Technik kontroly / Výběrováauta.cz
Místo kontroly: Auto Palace Spořilov
Datum kontroly: 22 dubna, 2022
VIN vozu: TMBLK7NE3J0260351
Stav tachometru: 130100 km
Celkové vyhodnocení prověrky:
„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Podle komponentů, které na autě jsou, jezdil s autem nejspíš někdo ostřeji a může se to na autě negativně projevit. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený i teplý start v pořádku. Je potřeba přetěsnit ventilové víko, jedná se o vlastnost u těchto aut. Myslím si, že je motor nachipovaný, nebo velmi dobře zajetý, protože jede velmi dobře. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Nějaké lehké pojistné události na autě byly, plechové díly jsou nelakované. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Kotouče s destičkami jsou ok, jak vepředu, tak vzadu, jsou ale vrtané, mohou být někdy trošku hlučnější. Hlučnější pneu, jsou zimní, s pěkným vzorkem. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Řadí naprosto bez problémů, pazvuk od zadní nápravy může být od horších pneumatik, nebo nějaké ložisko na pohonu 4×4, ten je ale funkční. „
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Povrchově orezlý, na funkci nemá vliv. Lehce vyteklé přední tlumiče, zatím bych to ale neřešil. Auto občas jezdilo v místech, kde chytalo krytem pod motorem. „
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Ukázala chybu na řídící jednotce motoru, ale vídat to u více aut s tím, že nebývá žádný problém. „
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Hezký stav, oděrky viz foto. Vše funkční. V autě jezdil nejspíš pes. „
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Výměna oleje v Haldexu, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Přetěsnění ventilového víka, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Zakoupení letních pneu, cena dle značky.
– Bude potřeba časem vyřešit přední tlumiče, cena jednoho kusu je 10 tis. Kč.