Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia RS 2.0 TDI 125kW

Zadavatel: David Křiváček

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start relativně v pořádku. Jen při startu drobné zaváhání, doporučuji vyměnit žhavící svíčky a olej v motoru společně se všemi filtry, nemusíte však dříve než za cca 7 tis. km. Také doporučuji vyřešit únik oleje v motorovém prostoru. Koncovka výfuku trošku tmavší – je to vlastnost u těchto aut, samozřejmě za léta může být už zhoršená funkce DPF filtru. Vylámaná hluková izolace na kapotě motoru. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez většího lakování. Čelní sklo z roku 2017. Lak by zasloužil rozleštit. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami jsou v pořádku. Pneu na voze zimní, max na jednu sezónu. K vozu ještě sada velmi pěkných letních pneumatik. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Nebyla moc dlouhá, ale při rychlejší jízdě byly cítit vibrace od kol. Buď vyvážení pneumatik je horší, nebo některá z poloos. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši. Nic k řešení. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Doporučuji podvozek ošetřit, je povrchově orezlý. Vše původní, může tedy přijít vyměna tlumičů a zároveň pružin, protože ty jsou také už trošku rezavé. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Doporučuji vyčistit klimatizací. Interiér na stáří velmi pěkný. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Přetěsnění motoru, cena dle rozsahu práce.
– Vyčištění klimatizace, cena do 3 tis. Kč.
– Ošetření podvozku, cena okolo 10 tis. Kč.
– Oprava starších komponentů na podvozku, cena okolo 20 tis. Kč, není potřeba to dělat ale hned.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce