Výsledek prověrky vozidla Škoda Octavia RS 2.0 TDI

Zadavatel: Václav Chvojka

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Únik oleje kolem ventilového víka, je potřeba přetěsnit. Olej vyměnit před zimou. Hlídat si, zda se únik oleje kolem gufera klikové hřídele ne zvětšuje. V servisu budou vědět, na co se podívat. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakované oba zadní blatníky a 5. dveře, ne po nehodě. Ošetřit špičky prahu, je tam drobná koroze. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče vyměnit před zimou, zadní kotouče s destičkami mají cca 40 %. Výměnu bych doporučil během příštího roku. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchově orezlé funkční části podvozku jako jsou např. těhlice, ramena apod. Auto nejspíš nestálo venku. Více orezlé zadní tlumiče, které budou nejspíše potřeba příští rok vyměnit. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Velmi pěkný, drobné provozní oděrky. Vše funkční. Odřená těsnící guma v kufru. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Před zimou výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– S oleje vyměnit přední kotouče s destičkami, cena s prací do 6 tis. Kč.
– Ošetření prahu, cena s prací do 8 tis. Kč.
– Přetěsnění ventilového víka, cena s prací cca 5 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce