Výsledek prověrky vozidla Škoda Superb 2.0 TDI 103kW

Zadavatel: Jiří Pulchar

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz. Na můj vkus po trošku větší nehodě, práh je potřeba znovu nechat ošetřit a dále nechat opravit některé komponenty, které jsou popsané v protokolu. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start v pořádku, trošku hlučnější dvouhmotny setrvačník, ale v těchto kilometrech je to naprosto standardní. Závažít výměnu rozvodu, blíží se konec jejich životnosti. Je potřeba nechat udělat termostaty, jsou tam dva. Špatně se dohřívá voda. DPF filtr byl v minulosti nejspíš čištěný podle hodnot na diagnostice. Výfuk trošku očouzený. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Poměrně rozsáhlé lakování levého boku, které odpovídá větší nehodě. Je potřeba nechat znovu ošetřit levý práh, kde prostupuje koroze.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Vepředu horší kotouče, destičky jsou však zánovní, takže po dobrždění destiček bude potřeba vyměnit komplet. Zadní kotouče Ok, destičky mají cca 40%. Na voze zimní pneu z roku 2020 ve velmi hezkém stavu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Trošku hlučnější dvouhmotný setrvačník ale jinak vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Podvozek je povrchově orezlý, odpovídá stáří. Horší zadní dorazy tlumičů, doporučuji vyměnit. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Diagnostický potvrzeno, že je nefunkční klimatizace. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Nefunkční klimatizace, nejspíš bude potřeba doplnit. Hůře funguje tlačítko na startování- setkávám se s tím u koncernu poměrně často. Blbne otevírání víčka nádrže, taktéž poměrně častá závada a u spolujezdce nefunguje odemykání dveří bezklicové.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Ošetření Prahu, cena dle ceníku a rozsahu práce, může se jednat o cenu okolo cca 10 tis Kč.
– Výměna oleje a všech filtru, cena s prací je cca 4-6tis Kč
– Vyřešit nefunkční tlačítko startování, víčko od nádrže a klimatizací prodávající slíbil, že vyřeší.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce