Výsledek prověrky vozidla Škoda Superb 2.0 TDI 110kW 4×4

Zadavatel: Pavel Vlček

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start celkem ok. Hlučnější vodní pumpa, je potřeba vyměnit kompletní rozvody včetně vodní pumpy. Drobný pazvuk od motoru, jakoby z převodovky, ale byl zatím tak nepatrný, že bych to vůbec neřešil. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Nehoda na levou přední stranu, měněný světlomet, blatník, lakovaná kapota a nový přední nárazník. Dále je lakovaný společně s kytem zadní levý blatník. Ten je potřeba hlídat, kdyby se náhodou objevila koroze. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče s destičkami max. na sezonu. Zadní kotouče s destičkami jsou zánovní. Pneu na voze letní. Dvě na výměnu a dvě na cca jednu sezónu. Je potřeba zakoupit zimní pneu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši. Doporučuji vyměnit olej v pohonu 4×4.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Ohnutý práh u řidiče, zbytek podvozku pohledově na nájezd v hezkém stavu. Doporučuji vyměnit tlumiče, vůz dost houpe. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Nefunkční ostřikování oken a občas blbne startovací tlačítko. Interiér velmi zachovalý.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Výměna rozvodů, cena s prací cca 12-15tis. Kč
– Zakoupení zimních pneu, cena dle značky.
– Vyřešení ostrikovani oken slíbil autobazar.
– Vyměnit olej v Haldexu, cena 3-4 tis. Kč.
– Výměna startovacího tlačítka, cena do 2 tis. Kč.
– Výměna tlumičů, cena okolo 10 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce