Výsledek prověrky vozidla Škoda Superb 2.0 TDI 140kW LaK

Zadavatel: Stanislav Kučera

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a nájezdu je vůz opotřebený více, než by měl být. Je tedy na zvážení, zda takový vůz koupit.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku, bez větších úniku provozních kapalin.“

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaná práva strana. Ale vše pouze povrchově. Promáčklý práh na pravé straně. Měněné čelní sklo v roce 2020.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami jsou zánovní. Pneu na voze zimní na cca 1-2 sezóny. K autu sada letních pneu na jednu sezónu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Hlučnější převodovka. Pocit z auta je takový, že má vůz najeto více, než kolik je na tachometru. .“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řádila hruběji, než je u těchto převodovek zvykem. Hlučné ložisko na prvním převodovém stupni.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Drobně povrchově orezlý. Jinak vše ok. Trošku vyteklé přední tlumiče. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Lehce opotřebenější, ale jinak vše funkční.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Vyměnit olej se všemi filtry, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Časem bude potřeba vyřešit problém na převodovce. Cena opravy se může vyšplhat až na 50 tis. Kč.
– Také bude potřeba časem vyměnit přední tlumiče. Cena za kus min 10 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce