Výsledek prověrky vozidla Škoda Superb 2.0 TDI 140kW

Zadavatel: Lukáš Paďouk

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Drobně rosí gufero klikové hřídele, není ale potřeba zatím řešit.“

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Poměrně dost lakování, jedem z boků i s kytem. Kosmetické vady viz fotografie. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče s destičkami mají cca 50 %. Zadní kotouče s destičkami ok. Na voze zimní pneu na cca 1-2 sezóny. Je potřeba koupit letní pneu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řadí naprosto bez problémů ve všech jízdních režimech. Ve 120 tis. km doporučuji vyměnit olej v převodovce.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Lehce vyteklý jeden z předních tlumičů, v budoucnu může přijít výměna párů.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Psala chybu na čidle teploty volantu, jinak vše ok.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Osahanější řadící páka, ale jinak velmi hezký stav.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Ošetřit levý zadní blatník, cena s prací do 5 tis. Kč.
– Zakoupit letní pneu, cena dle značky.
– Za cca 15 tis. km bude potřeba vyměnit přední kotouče s destičkami, cena s prací cca 6 tis. Kč.
– Udělat geometrii, cena okolo 1 tis Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce