Výsledek prověrky vozidla Smart Fortwo 1.0 turbo

Zadavatel: Jaroslav Cvetkov

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Trošku horší silentblok na motoru. Diagnostika píše chybu na termostatu, možná proto nebyl natlakován správně chladící systém. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Kosmetické vady viz fotografie. Je nutné ošetřit některa místa jako např. škvíru mezi dveřmi od řidiče a podlahou řidiče. Lakovaný pravý bok, nejspíš jen něco povrchového. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Vepředu kotouče s destičkami cca na sezonu. Nechal bych zkontrolovat i zadní bubnové brzdy. Zakoupit nové pneumatiky. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Řazení probíhalo bez problému. Zkušební jizda byla ok. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Doporučil bych vyměnit olej v automatické převodovce. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchově dost orezlý, zvážil bych jeho důkladné ošetření. Dále bude horší nejspíš některý ze silenbloku na přední nápravě, protože při průjezdu po nerovnostech se ozývá nepříjemné ťukání. Vylámané plasty pod vozem. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Na diagnostice se objevila chyba termostatu. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Interiér pěkný. Jezdil tam ale pes. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje, svíček a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč
– Výměna oleje v převodovce, cena do cca 5-7 tis. Kč.
– Zakoupení nových pneu, cena dle značky.
– Vyřešení chyby na diagnostice, cena dle rozsahu práce.
– Ošetření podvozku- kvalitní ošetření vychází na cca 10 tis. Kč.
– Vyřešení klepání na přední nápravě. Mělo by to být vyřešeno do cca 5 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce