„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený i teplý start v pořádku. Doporučuji za cca 5-7 tis. km vyměnit olej v motoru. Únik oleje z turbocesty. Je možné, že bude v budou potřeba repasovat turbodmychadlo. Nyní bych to vůbec neřešil. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Bez lakování. Drobné kosmetické vady, které jsme si ukazovali.“
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední kotouče s destičkami jsou na výměnu. Zadní kotouče s destičkami mají cca 30 %. Pneu přední na výměnu. Zadní max. na 1 sezónu.“
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Řadí bez problémů. Zvážil bych výměnu oleje.“
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Povrchově orezlý, je vidět, že vůz jezdil v prostředí, kde se dost solilo.“
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Sporadické chyby z důvodu podpětí na baterii- je již slabší baterie.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Výměna oleje a všech filtrů před zimou. Cena s prací cca 4-6 tis. Kč. V autorizovaném servise klidně i jednou tolik.
– Na zimu koupit pneu.
– Vyměnit olej v převodovce, cena s prací cca 10 tis. Kč. Je to na zvážení, zda to udělat.
– Za cca 10 tis. km vyměnit zadní kotouče s destičkami, cena s prací cca 5-7 tis. Kč.