Výsledek prověrky vozidla Volvo XC90 2.4D

Zadavatel: Petr Kozák

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start trošku horší, ale může být na vině slabší baterie nebo žhavicí svíčky. Únik oleje, nejspíš turbo tlačí olej, v budoucnu může přijít jeho výměna nebo repase. Vyměnit olej se všemi filtry. Lehký únik chladiva z klimatizace. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez lakování, ale poměrně velké množství kosmetických chyb viz fotografie. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče ok, destičky mají cca 30 %. Zadní kotouče špatné, destičky jsou zánovní, ale nevím, jestli bych je úplně dojížděl. Pneu na voze letní ve velmi pěkném stavu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Nějaké drobné ťukání od přední nápravy. Jinak vše ok. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řádí bez problémů, zvážil bych výměnu oleje v převodovce. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Lehce povrchově orezlý, zadní tlumiče, pružiny a tyč stabilizátoru jsou na výměnu. Přední silentbloky také v budoucnu budou potřeba vyměnit. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Na svůj věk velmi zachovalý. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 5-7 tis. Kč
– Výměna oleje v převodovce, cena s prací cca 10 tis. Kč.
– Výměna komponentů na zadní nápravě, cena cca do 15 tis. Kč.
– Přední kotouče s destičkami za cca 10 tis. km budou potřeba vyměnit, cena s prací cca 5-7 tis. Kč.
– Pokud se bude netěsnost na turbu zvětšovat, doporučuji zrepasovat turbodmychadlo, cena s prací cca 15-17 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce