Výsledek prověrky vozidla VW Passat Alltrack 2.0 TDI

Zadavatel: Jan Kotrbatý

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start jsem neslyšel, ale dle slov prodávajícího byl trošku hlučná jedna z kladek na řemenu. Teplý start v pořádku. Teče ventilové víko, je potřeba přetěsnit.“

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Bez většího lakování, výtahové důlky ze střechy, nejspíš kroupy, kosmetické vady viz fotografie.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní destičky jsou potřeba vyměnit. Kotouče celkem ok. Pneu na voze na výměnu.“

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši. Pohon 4×4 funkční.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Drobně povrchově orezlý. Volant je nakřivo, doporučuji udělat geometrii. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek. DPF zaplněn dle diagnostiky na 50 %. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis Kč
– Přetěsnění ventilového víka. Cena s prací cca 5 tis Kč.
– Zakoupení nových pneumatik, cena dle značky
– Ve 180 tis. km vyměnit olej v haldexu. Cena s prací cca 3-4 tis Kč.
– Klidně můžete vyměnit i olej v převodovce, dát do ní však pouze originál.
– Udělat geometrii, cena kolem 1 tis Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce