Výsledek prověrky vozidla VW Passat B8 2.0 TDI 110 kW R-line
Zadavatel: Jaroslav Vojtěch
Prověrku provedl: Matěj Horňák
– Technik kontroly / Výběrováauta.cz
Místo kontroly: Soukromý prodejce Jihlava
Datum kontroly: 1 února, 2023
VIN vozu: WVWZZZ3CZHE071156
Stav tachometru: 212800 km
Celkové vyhodnocení prověrky:
„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o poměrně pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený i teplý start v pořádku. Za začátku trošku hlasitější alternátor. Přeci jenom je v autě starší baterie, takže alternátor jel naplno. Doporučuji přetěsnit ventilové víko. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Poměrně velké množství kosmetických vad, lakovaná zadní část vozu a pravý bok. Nic většího to nebylo. Ale je nutné ošetřit pravý zadní blatník od koroze. „
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední i zadní kotouče s destičkami jsou v pořádku minimálně na jednu sezónu. Pneu na voze na dojetí zimní sezóny. Na jaře je nutné zakoupit nové letní pneu na druhou sadu ALU, kterou máte k autu. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Při zkušební jízdě byl slyšet nepříjemný zvuk ze zadní pravé strany podvozku. „
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši. „
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Poměrně dost orezlý, vůz jezdil v náročném prostředí. Na důvod bouchání podvozku jsme nepřišli. „
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Pouze vady čidel u zadního nárazníku.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Nefunkční klimatizace. Interiér hezký na své stáří. „
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Přetěsnění ventilového víka, cena s prací cca 5 tis. Kč.
– Vyřešení koroze na pravém zadním blatníku. Cena okolo 10 tis. Kč.
– Zakoupení nových letních pneu, cena dle značky.
– Oprava viděl na zadním nárazníku. Cena do 10 tis. Kč.
– Oprava klimatizace, cena dle rozsahu práce.