Výsledek prověrky vozidla VW Passat B8 2.0 TDI 110 kW R-line

Zadavatel: Jaroslav Vojtěch

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o poměrně pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Za začátku trošku hlasitější alternátor. Přeci jenom je v autě starší baterie, takže alternátor jel naplno. Doporučuji přetěsnit ventilové víko. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Poměrně velké množství kosmetických vad, lakovaná zadní část vozu a pravý bok. Nic většího to nebylo. Ale je nutné ošetřit pravý zadní blatník od koroze. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami jsou v pořádku minimálně na jednu sezónu. Pneu na voze na dojetí zimní sezóny. Na jaře je nutné zakoupit nové letní pneu na druhou sadu ALU, kterou máte k autu. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Při zkušební jízdě byl slyšet nepříjemný zvuk ze zadní pravé strany podvozku. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Poměrně dost orezlý, vůz jezdil v náročném prostředí. Na důvod bouchání podvozku jsme nepřišli. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Pouze vady čidel u zadního nárazníku.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Nefunkční klimatizace. Interiér hezký na své stáří. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a všech filtrů, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Přetěsnění ventilového víka, cena s prací cca 5 tis. Kč.
– Vyřešení koroze na pravém zadním blatníku. Cena okolo 10 tis. Kč.
– Zakoupení nových letních pneu, cena dle značky.
– Oprava viděl na zadním nárazníku. Cena do 10 tis. Kč.
– Oprava klimatizace, cena dle rozsahu práce.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce