Výsledek prověrky vozidla VW Passat B8 2.0 TDI 110kW

Zadavatel: Martin Janus

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start jsem bohužel neslyšel. Navíc když byl motor studený, tak tam byl zvukově rušivý element. Nejspíš se jednalo o napínací kladku klínového řemene a dále zvuk, který tam nepatří, ale nešel identifikovat. Olej výměněn před 3 tis. km. Další výměnu bych udělal za 7 tis. km. Trošku rosí ventilové víko, v budoucnu bude potřeba udělat. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakované pravé předni i zadní dveře a nárazník. Jinak vše původní, lak velmi pěkný. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče s destičkami zánovní, zadní kotouče s deskami cca na 50 %. Pneu na voze zánovní Pirelli. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši. „

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Bez úniku oleje, lehce orezlé funkční části podvozku, jde ale vidět, že vůz stál v garáži. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Interiér odpovídá stavem možná trošku vyššímu nájezdu, ale nemám důvod si myslet, že je auto stočené. Hůře funguje panoramatická střecha – promazat a vyčistit. „

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Za 7 tis. km vyměnit olej se všemi filtry, cena s prací cca 4-6 tis. Kč.
– Vyčištění a promazání panoramatické střechy, cena s prací cca 2 tis. Kč.
– Zakoupení nových pneu na zimu, cena dle značky.
– Zakoupení a výměna mechanizmu zamykání na nádrží, cena s prací cca 1 tis. Kč.
– Za cca rok přetěsnit ventilové víko, cena s prací cca 5 tis. Kč.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce