Výsledek prověrky vozidla VW Passat B8 2.0 TDI DSG
Zadavatel: Tomáš Zlámal
Prověrku provedl: Matěj Horňák
– Technik kontroly / Výběrováauta.cz
Místo kontroly: Global auto Praha
Datum kontroly: 21 února, 2022
VIN vozu: WVWZZZ3CZGP023850
Stav tachometru: 112000 km
Celkové vyhodnocení prověrky:
„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá městskému provozu. Takto mohou vypadat u auta s vyšším najezdem.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený i teplý start v pořádku. Vyměnit olej nejdříve za 5 tis km. „
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Lakovaný levý zadní blatník a levé zadní dveře. Zbytek auta má původní hodnoty. Oděrky na laku viz fotografie.“
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Přední kotouče jsou horší, po dojetí destiček vyměnit komplet, destičky mají cca 70 %. Zadní kotouče s destičkami ok. Pneu na voze zimní na cca 1-2 zimní sezóny. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Drobné poklepávání od přední nápravy, nejspíš zadní silentbloky předních ramen. Pohledově však vše v pořádku.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Převodovka řadí dobře ve všech jízdních režimech. Před 3 tis km vyměněn olej v DSG, další doporučuji nejpozději za dalších 55 tis km.“
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„Jak jsem psal výše, nejspíš nějaká začínající vůle na přední nápravě, ale pohledově jsem nic nenašel.“
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Vše v interiéru funguje. Nové pošty volant a dost nejkvalitně.“
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Vyměnit olej se všemi filtry, ne však dříve než za 5 tis km, cena s prací cca 4-6 tis Kč
– Za cca 20 tis km vyměnit kotouče s destičkami vepředu, cena s prací cca 5-7 tis Kč
– Zakoupit letní pneu, cena dle značky.