Výsledek prověrky vozidla VW Passat B8 2.0 TDI DSG

Zadavatel: Tomáš Zlámal

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá městskému provozu. Takto mohou vypadat u auta s vyšším najezdem.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený i teplý start v pořádku. Vyměnit olej nejdříve za 5 tis km. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaný levý zadní blatník a levé zadní dveře. Zbytek auta má původní hodnoty. Oděrky na laku viz fotografie.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče jsou horší, po dojetí destiček vyměnit komplet, destičky mají cca 70 %. Zadní kotouče s destičkami ok. Pneu na voze zimní na cca 1-2 zimní sezóny. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Drobné poklepávání od přední nápravy, nejspíš zadní silentbloky předních ramen. Pohledově však vše v pořádku.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Převodovka řadí dobře ve všech jízdních režimech. Před 3 tis km vyměněn olej v DSG, další doporučuji nejpozději za dalších 55 tis km.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Jak jsem psal výše, nejspíš nějaká začínající vůle na přední nápravě, ale pohledově jsem nic nenašel.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Vše v interiéru funguje. Nové pošty volant a dost nejkvalitně.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Vyměnit olej se všemi filtry, ne však dříve než za 5 tis km, cena s prací cca 4-6 tis Kč
– Za cca 20 tis km vyměnit kotouče s destičkami vepředu, cena s prací cca 5-7 tis Kč
– Zakoupit letní pneu, cena dle značky.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce