„Vzhledem ke stáří a ceně je riziko drahých oprav poměrně dost vysoké. V tomto případě nákup vozu raději nedoporučuji.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY ↓
Motor
– kontrola studeného a teplého startu – kontrola úniků provozních kapalin – kontrola zátahu motoru
„Studený start poměrně v pořádku. Dost hlučné ložisko na klínovém řemeni. Olej ve vodě značí problém, který může stát hodně peněz.“
Karosérie
– kontrola lakování – kontrola spár – kontrola odstínu barvy – kontrola nosných částí – kontrola světlometů – kontrola vany kufru
„Lakovaný téměř celý vůz, levá strana poměrně dost, naměřil jsem hodnoty kytu na Beckovem sloupku, jedná se o trošku větší opravu.“
Brzdy a pneumatiky
– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček – kontrola pneumatik – kontrola parkovací brzdy
„Kotouče s deskáma veprevu a vzadu poměrně ok. Pneu zánovní. „
Zkušební jízda
– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky – kontrola řízení – přesnost a vůle
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Převodovka a pohon kol
– kontrola řazení – kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky – kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven
„Trošku tužší spojka, odpovídá nájezdu.“
Kontrola po zkušební jízdě
– kontrola teplého motoru – kontrola funkčnosti klimatizace – kontrola provozních kapalin – kontrola oleje a chladící kapaliny
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Kontrola podvozku
– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků – kontrola koroze
„K tomu jsem se ani nedostal.“
Diagnostika
– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Stav interiéru a funkčnost spotřebičů
– kontrola funkčnosti centrálního zamykání – kontrola bezklíčového přístupu – kontrola funkčnosti dálkového ovládání – kontrola všech zámků – kontrola stavu interiéru
„Vše v pořádku, nemám připomínek.“
Předpokládané náklady po zakoupení vozu
– Nemělo smysl ani počítat, protože auto nekupujete kvůli většímu množství budoucích dražších oprav.