Výsledek prověrky vozidla VW T5 1.9 TDI

Zadavatel: David Hrtán

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem slušný vůz, vzhledem k tomu, co dnes trh s ojetými vozy nabízí.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Při studeném startu běžel motor chvíli na 3 válce. Může zapříčinit nějaká netěsnost nebo horší žhavičky.“

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Velké množství kosmetických vad, je potřeba některá místa ošetřit. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední i zadní kotouče s destičkami ok, pneu velmi pěkné.“

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Řazení je přesné, spojka zabírá zhruba ve správné výši.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Velký únik nafty v motorovém prostoru, je potřeba zjistit odkud.“

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Povrchově orezlý, je potřeba vyměnit zadní pružiny a jedno z předních ložisek. Uhniý jeden plast výfuku, ten je však dvouplášťový. „

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Na své stáří a minulost poměrně zachovalý.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Vyřešit netěsnost nafty, cena dle rozsahu práce.
– Za cca 7 tis. km vyměnit olej se všemi filtry, cena s prací cca 5-7 tis. Kč.
– Vyměnit zadní pružiny, cena s prací cca do 5 tis. Kč.
– Ošetření vozu od koroze, cena od 10 do 15 tis. Kč cca.
– Kapotu zajišťují, během tohoto týdne bych ji měl mít.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce