Výsledek prověrky vozidla VW Touareg 4.2 BiTDI

Zadavatel: Miroslav Zeravek

Prověrku provedl: Matěj Horňák

– Technik kontroly / Výběrováauta.cz

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o celkem pěkný vůz, který neprošel žádnou vážnou havárií. Vykazuje však závady, které mohou v budoucnu stát nemalé peníze. „
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Studený start – malinko hlučnější vstřikovače, na nájezd ale naprostý standard. Tah bez problémů. Špinavější koncovky výfuku, mohl být v minulosti problém nebo nějaký může přijít. Prodávající mi prozradil že auto bylo minulosti čipované a přehraná jednotka motoru a převodovky. Některé z turbodmýchadel tlačí olej, protože na spoji hadice do intercooleru je únik oleje, jedná se ale spíše o vlastnost. „

Karosérie

– kontrola lakování
– kontrola spár
– kontrola odstínu barvy
– kontrola nosných částí 
– kontrola světlometů
– kontrola vany kufru

„Lakovaný celý levý bok, ale pouze povrchové hodnoty. Lakovaný pravý přední blatník s kytem, je vidět i na spodní straně blatníku, že tam bylo něco dělaného. Kosmetické vady viz fotografie. „

Brzdy a pneumatiky

– kontrola předních i zadních kotoučů a destiček
– kontrola pneumatik
– kontrola parkovací brzdy 

„Přední kotouče – drobná hranka, destičky spíš na výměnu, zadní kotouče OK, destičky mají zhruba 40 %. Přední i zadní pneumatiky zánovní značky Vredestein. „

Zkušební jízda

– kontrola stavu spojky nebo chování automatické převodovky
– kontrola řízení
– přesnost a vůle

„V naprostém pořádku. Auto dělá, co má. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řazení
– kontrola stavu spojky nebo automatické převodovky
– kontrola pohonu 4×4 pokud je jím vůz vybaven

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola po zkušební jízdě

– kontrola teplého motoru
– kontrola funkčnosti klimatizace
– kontrola provozních kapalin
– kontrola oleje a chladící kapaliny

„Diagnosticky sporadické chyby- řídící jednotka motoru apod. Myslím si ale, že je v pořádku. Dále jsou tak nějaké chyby na adaptivním tempomatu a kamerách. Vše ale funguje. „

Kontrola podvozku

– kontrola ramen, tlumičů a silentbloků
– kontrola koroze

„Vzduchový podvozek dle slov prodávajícího je v naprostém pořádku, drží výšku, bohužel nemohu posoudit, jelikož auto stálo pouze přes noc, potřeboval bych vidět, aby stálo minimálně jeden až dva dny. Dále jinak drobně zpuchřelé zadní silent bloky předních ramen, podvozek je ošetřen nějakou antikorozní ochranou. Na svůj věk a nájezd vypadá v pořádku.“

Diagnostika

– připojení vozu k diagnostickému zařízení a hledání chyb/hlášení

„Diagnosticky sporadické chyby- řídící jednotka motoru apod. Myslím si ale, že je vše z těchto věcí ok. Dále podle diagnostiky byl již DPF filtr v minulosti nejspíš čištěn. „

Stav interiéru a funkčnost spotřebičů

– kontrola funkčnosti centrálního zamykání
– kontrola bezklíčového přístupu
– kontrola funkčnosti dálkového ovládání
– kontrola všech zámků
– kontrola stavu interiéru

„Nefunguje reproduktor v interiéru, necítil jsem že by fungovalo čelních sklo, ale prodávající říkal, že stoprocentně funguje.“

Předpokládané náklady po zakoupení vozu

– Výměna oleje a filtru, cena s prací cca 4 tis Kč
– Výměna předních destiček, cena s prací cca 2-4 tis. Kč
– Sledovat chování DPF filtru, může tam být nějaká začínající závada.
– Zvážit rozleštění laku, je dost ošlehaný z myčky.
– Vyřešit nefunkční reproduktor, cena s prací do 3 tis Kč- zakoupil bych reproduktor starší.

↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce