Výsledek prověrky motocyklu MT-03

Zadavatel: Matěj Machuta

Prověrku provedl: Jaroslav Kopecký

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Celkem pěkný motocykl. Nese známky dlouhého stání, orezliny a drobné oděrky z provozu. Opřena o zeď, mírně hnutá řidítka a odřené levé závaží. Řetěz zanedbaný nemazaný. K motu 2 klíče a kompletní dokumentace. Servisováno v Yamaze Praha 4 – Y moto. K motorce výfuk Akrapovič namontován v autorizovaném servisu. Originál k motu. Padáky SW motech + Servisní stojan na zadné kolo. Na sedle řidiče odřenina cca 2,5 cm.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Vše v pořádku, nemám připomínek. Studený i teplý start v pořádku.“

Kapotáž a rám

– kontrola spár
– kontrola odstínů barvy
– kontrola kapotáže
– kontrola rámu
– kontrola světlometů
– kontrola nádrže
– kontrola zavazadlového prostoru

„Drobné orezliny. Moto dlouho stálo.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola kotouče a destiček
– kontrola prenumatik (stáří a vzorek)
– vizuální kontrola brzdové kapaliny
– kontrola brzdových hadic

„Orezliny na kotouči a ABS. Jinak stav 95 % bez hran a rýh. Destičky 90 %. Pneu 2020. Vzorek 90 % skoro nejeto.“

Zkušební jízda

– chování spojky
– řazení manuálu nebo automatické převodovky
– kontrola řízení (držení stopy)
– přesnost a vůle 

„Jízda v pořádku. Vyzkoušeny všechny jízdní režimy. Drobné škubnutí v krku řízení při prudké akceleraci, ale jde spíš o projev motocyklu. Mírně ohnutá řidítka – pouze v představcích, nebo brýlích. Moto bylo padeno na místě. „

Převodovka a pohon kol

– kontrola řetězové sady nebo kardanu
– kontrola spojkoveho lanka 

„Řazení hladké bez rázů. Po vyřazení udrží volnoběžné otáčky. Řetěz zanedbaný, neudržovaný. Doporučuji hodně mazat, případně vyměnit.“

Kontrola po zkušební jízdě

– znovu únik provozních kapalin
– kontrola chladící kapaliny, pokud je to možné 
– kontrola teplého startu 

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola vidlic a zadní kyvné vidlice
– kontrola tlumičů
– kontrola ložisek 

„Vše v pořádku, nemám připomínek.“

Diagnostika (novější motorky jsou již vybaveny diagnostikou)

– kontrola ovládacích prvků
– kontrola výbavy
– kontrola čalouněných částí

„Vše v pořádku, nemám připomínek. Poškození sedla – odřenina 2,5 cm“
↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce