Výsledek prověrky motocyklu Yamaha MT-07

Zadavatel: Matěj Vacínek

Prověrku provedl: Jaroslav Kopecký

Celkové vyhodnocení prověrky:

„Vzhledem ke stáří a ceně se jedná o velmi pěkný motocykl, který neprošel žádnou vážnou havárií. Celkově stavem odpovídá nájezdu a pravidelné údržbě. Mnoho doplňků a úprav. Originální díly k motu. Laděný výfuk k motu s homologační vložkou. Moto nevyžaduje žádnou okamžitou investici. Pouze po sezóně bych doporučil pár servisních úkonů: Výměnu oleje a filtru – původní majitel měnil filtr ob výměnu oleje, to nedoporučuji. Kontrolu chladící kapaliny. Seřízení ventilů – vzhledem k nájezdu. Výměnu přední pneu a brzdových desek. Seřízení sepnutí zadní brzdy – spíná až na konci. Výměnu oleje v přední vidlici a promazání všech lanek. Vše je součástí běžné přípravy motocyklu na sezónu. Doplňkově pak pancéřové hadice brzd.“
↓ DETAILNÍ ROZPIS PROVĚRKY​ ↓

Motor

 kontrola studeného a teplého startu
 kontrola úniků provozních kapalin
– kontrola zátahu motoru

„Vše v pořádku, hladký chod, startuje i za tepla. Není co vytknout.“

Kapotáž a rám

– kontrola spár
– kontrola odstínů barvy
– kontrola kapotáže
– kontrola rámu
– kontrola světlometů
– kontrola nádrže
– kontrola zavazadlového prostoru

„Drobné běžné oděrky z provozu, lehké šrámy na levé straně motocyklu. Chránič nádrže, zrcátko, lehce světlo a jeho kryt. Mnoho doplňků – všechny důležité do homologací. Ke každé výměně originál.“

Brzdy a pneumatiky

– kontrola kotouče a destiček
– kontrola prenumatik (stáří a vzorek)
– vizuální kontrola brzdové kapaliny
– kontrola brzdových hadic

„Přední pneu z roku 2019, ale v v dezénu již praská. Na novou sezonu doporučuji vyměnit. Zadní 2020 v pořádku. Kotouče v pořádku. Přední desky 30 %, zadní 70 %. Brzdová kapalina v pořádku. Doporučil bych vyměnit brzdové hadice za pancéřové.“

Zkušební jízda

– chování spojky
– řazení manuálu nebo automatické převodovky
– kontrola řízení (držení stopy)
– přesnost a vůle 

„Vše v pořádku. Moto drží stopu, nijak negativně se neprojevuje, nemám připomínek. Doporučuji držet motor celkově ve vyšších otáčkách – nad 3000. Moto má pak hladší projev.“

Převodovka a pohon kol

– kontrola řetězové sady nebo kardanu
– kontrola spojkoveho lanka 

„Vše v pořádku. Převodovka řadí hladce bez projevů. Na meziplyn reaguje standardně, nemám připomínek. Jediná výtka je ohledně řetězu – je trochu tužší a doporučuji hodně promazávat. Cca každých 300 – 400 km. Řetězovka jako celek 70 %“

Kontrola po zkušební jízdě

– znovu únik provozních kapalin
– kontrola chladící kapaliny, pokud je to možné 
– kontrola teplého startu 

„Vše v pořádku, žádný únik provozních kapalin. Nemám připomínek.“

Kontrola podvozku

– kontrola vidlic a zadní kyvné vidlice
– kontrola tlumičů
– kontrola ložisek 

„Vše v pořádku. Tlumiče bez rýh a úniků, nemám připomínek. Doporučuji nechat vyměnit olej v tlumičích na příští sezonu. Doporučuji měnit cca každé 2 roky. Bez vůlí v krku řízení.“

Diagnostika (novější motorky jsou již vybaveny diagnostikou)

– kontrola ovládacích prvků
– kontrola výbavy
– kontrola čalouněných částí

„Vše v pořádku, nemám připomínek. „
↓ FOTODOKUMENTACE ↓

Fotografie případných problémů či poškození

Kompletní fotogalerie pořízená při prohlídce